أحلى إعدادية

أهلا بكم فى منتديات أحلى إعدادية .. نتمنى لك قضاء وقت ممتع فى منتدانا .. اذا كنت لا تود بالمشاركة معنا فلا تقوم بالتسجيل .. Mr.Wahid


    الوحدة اللأولى والثانية

    شاطر
    avatar
    Ahmed wahid

    عدد المساهمات : 25
    تاريخ التسجيل : 14/09/2009
    العمر : 45

    الوحدة اللأولى والثانية

    مُساهمة من طرف Ahmed wahid في الخميس 19 أغسطس 2010, 8:08 am





    Vocabulary :-
    new جديد draw يرسم
    last name اسم العائلة clap يصفق
    first name الاسم الأول kick يركل
    different مختلف push يدفع
    countries بلاد catch يمسك
    pen friends صديق مراسلة magazine مجلة
    language لغة break فسحة
    beautiful جميل arabic عربي
    difficult صعب English اللغة الإنجليزية
    spelling الهجاء science علوم
    holiday إجازة religion التربية الدينية
    time table جدول مواعيد maths الرياضيات
    busy day يوم مزدحم history التاريخ
    school days أيام الدراسة subject مادة دراسية



    1- What’s your name ?
    * My name’s ………………………

    2- How old are you ?
    * I’m ………..years old

    3- What’s your last name ?
    * My last name is …………………..

    4- Where were you born ?
    * I was born in ……………………..

    5- what was the name of your teacher last year ?
    * Last year my teacher was ………………..

    6- What’s the name of your teacher this year ?
    * The name of my teacher this year is ……………………………………

    1-Verb “ To Be ”
    Present Past
    I am was
    He is was
    She is was
    It is was
    They are were
    We are were
    You are were

    @ تستخدم صيغة المضارع عند التحدث عن حقائق في الوقت الحاضر :-
    My name’s Ali .
    Huda and Heba are friends .
    @ تستخدم صيغة الماضي عند التحدث عن حقائق في الماضي
    I was born in Cairo .
    My first day at school was great .

    2-Verb “ have got ”
    عنده / يحصل على / يأخذ
    I have got = ’ve got
    He has got = ’s got
    She has got = ’s got
    It has got = ’s got
    We have got = ’ve got
    They have got = ’ve got
    You have got = ’ve got
    * She has got school on five days .
    * Yasser has got school from Sunday to Thursday .

    3-Telling the time

    1- What time is it ?
    2- What’s the time ?
    It is ………….o’clock
    It is half past……………..
    It is quarter past …………
    It is quarter to …………….

    * مع أيام الأسبوع نستخدم حرف الجر ( on) * On Saterday\Sunday
    * مع التوقيتات نستخدم حرف الجر ( at ) *at seven o’clock
    4- the present continuous tense

    Form :-



    * يستخدم المضارع المستمر للتعبير عن أفعال تحدث في الوقت الحاضر أو عند وصف ما يحدث في صورة
    1- She is clapping her hands .
    2- He is catching a ball .
    3- They are drawing .
    * يستخدم للتخطيط للمستقبل
    1- I’m taking an exam next week .
    ملاحظات :-
    1- إذا كان الفعل ينتهي بحرف (e) تحذف عند إضافة ( ing )
    ride riding
    score scoring
    chase chasing
    bake baking
    2- أفعال يضاعف لها الحرف الأخير عند إضافة ( ing )
    * run running
    * travel travelling
    * sit sitting
    3- عند تكوين السؤال :-
    اداة الاستفهام + is / are + الفاعل + ( v + ing )
    1- What are you doing ?
    2- Why is Yoka laughing ?
    3- Who is looking at the picture ?
    4- الكلمات الدالة :-
    now – look ! – listen ! – at the moment – at the present .
    EXERCISE
    * Write questions using the words in brackets :-
    1- I am laughing because the cat is chasing a mouse. ( Why ) 2- Sami is looking at the picture . ( Who )
    3-Ali is playing football . ( What )
    4- The children are playing in the playground . ( Where )
    1-…………………………………………………………………..
    2- ………………………………………………………………….
    3- ………………………………………………………………….
    4- …………………………………………………………………
    3- What subject have you got on Monday ?
    *أسئلة مهمة جدا
    1- What are you doing ?
    * I’m…………………………………..

    2- What is she doing ?
    * She is ………………………………..

    I’v got …………………………………..

    4- What time have you got Arabic on Sunday ?
    * It’s at ………………………………………

    5- Where do you come from ?
    * I’m from ……………………………………..

    6- What language do you speak ?
    * I speak ………………………………………

    7- Where were you born ?
    * I was born in ……………………………….

    8- When were you born ?
    * I was born on ……………………………….



















    يفتح open فصل classroom
    يرسم draw صالة الألعاب sports hall
    يضع put طابق / أرضية floor
    يمشى walk يستمع ألي listen to
    يكتب write يخرج take out
    يأتي come يقف stand up
    يأخذ take يجلس sit down
    يجد find يلتقط pick up
    يدفع push مكتبة library
    يحلم dream (v) معمل العلوم science lab
    حلم dream (n) حمامات toilets
    مفضل favourite ملعب playground
    فكرة idea المدرس الأول head teacher
    يبنى build سلالم stairs
    جميل beautiful ينظف clean
    عصير برتقال orange juice يختار choose
    عيد ميلاد birthday يرقم number
    مزرعة farm يخبز تورتة bake a cake
    صاروخ rocket هدف goal
    وظيفة job فيل elephant
    مستشفى hospital قريب near
    يسجل score نهر river
    مرة أخرى again يصيح shout
    ينطق pronounce مثير exciting
    يتهجى spell يضحك laugh
    يعنى mean يقول say




    upstairs أعلى السلم
    downstairs اسفل السلم
    opposite مقابل
    between بين
    next to بجوار
    near قريب
    in front of أمام
    on this floor في هذا الطابق




    - تستخدم صيغة الأمر في إعطاء التعليمات.
    تكوينه :-
    باقي الجملة + المفعول + فعل في المصدر

    Clean the board .
    Do your home work .
    إما في حالة الأمر المنفى نستخدم ( ( Don’t
    Don’t play in the street .
    Don’t write on the wall .


    The past simple tense
    عبارة عن التصريف الثاني للفعل و التصريف الثاني قد يكون :-
    1- Regular :-
    و يتكون بإضافة d , ed , ied إلى الفعل .
    play played
    wash washed
    cry cried
    use used
    2-Irregular :-
    أفعال شاذة لكل منها تصريف خاص بها
    am / is was
    are were
    have had
    go went
    meet met

    يستخدم في وصف احدث انتهت في الماضي
    Yesterday we had English and maths .
    عند تكوين السؤال :-
    Did الفاعل + + الفعل في المصدر ?


    Did you meet anyone in the office ?
    Yes, I did . No, I didn’t .
    عند تكوين سؤال بأداة استفهام :-
    أداة استفهام + did + الفاعل + الفعل في المصدر + باقي الجملة + ؟
    * What lessons did you have yesterday ?
    - We had Arabic and English .
    Key words :-




    Language notes


    1- Where…………? أين وتستخدم للسؤال عن المكان * Where is classroom three ?
    * It is upstairs .
    2- Excuse me معذرة \ لا تؤاخذني
    تستخدم عندما نريد أن نجذب انتباه شخص للتحدث معه .
    Excuse me . Where is the science lab ?

    3- Asking for help in the classroom :- طلب المساعدة داخل الفصل

    * Excuse me , can you help me ?
    * Excuse me , please say that again .
    * What dose…………….mean ?
    * How do you pronounce this word ?
    * How do you spell………………...?

    4- Give instructions :-إعطاء التعليمات
    * Listen .
    * Clean the blackboard .

    5- How was your first day at preparatory school ?
    * Ok

    6- Which lessons did you like the best ?
    * Marhs .

    7- What lessons did you have ?
    * I had English and religion .

    [justify]
    avatar
    Prinçè
    مشرف الروائع

    عدد المساهمات : 748
    تاريخ التسجيل : 24/08/2010
    العمر : 21

    رد: الوحدة اللأولى والثانية

    مُساهمة من طرف Prinçè في الثلاثاء 24 أغسطس 2010, 5:56 pm

    Thank you very much


    _________________

    avatar
    Ahmed wahid

    عدد المساهمات : 25
    تاريخ التسجيل : 14/09/2009
    العمر : 45

    رد: الوحدة اللأولى والثانية

    مُساهمة من طرف Ahmed wahid في الجمعة 27 أغسطس 2010, 3:07 am

    شكرا على المرور
    avatar
    Prinçè
    مشرف الروائع

    عدد المساهمات : 748
    تاريخ التسجيل : 24/08/2010
    العمر : 21

    رد: الوحدة اللأولى والثانية

    مُساهمة من طرف Prinçè في الجمعة 27 أغسطس 2010, 4:22 am

    لا شكر على واجب


    _________________


      الوقت/التاريخ الآن هو الخميس 14 ديسمبر 2017, 12:13 pm